SKŁADNICA AKT KOMENDY POWIATOWEJ POLICJI W KROŚNIE ODRZAŃSKIM usytuowana jest w strukturach Zespołu Ochrony Informacji Niejawnych Komendy Powiatowej Policji w Krośnie Odrzańskim
Adres siedziby:
Składnica Akt Komendy Powiatowej Policji w Krośnie Odrzańskim
ulica Sienkiewicza 22, 66-600 Krosno Odrzańskie
telefon 47 794 52 78
SKŁADNICA AKT KOMISARIATU POLICJI W GUBINIE usytuowana jest w strukturach Zespołu Prezydialnego Komisariatu Policji w Gubinie:
Adres siedziby:
Składnica akt Komisariat Policji w Gubinie
ulica Różana 1, 66-660 Gubin
telefon 47 794 54 31
Składnica akt w Komendzie Powiatowej Policji w Krośnie Odrzańskim, podporządkowana jest Komendantowi Powiatowemu Policji. Zasób archiwalny Komendy Wojewódzkiej Policji stanowią akta wytworzone przez:
- jednostki byłej Milicji Obywatelskiej w Krośnie Odrzańskim z okresu od 1946 roku do 31 lipca 1990 roku;
- komórki organizacyjne Komendy Powiatowej Policji w Krośnie Odrzańskim - do chwili obecnej.
Składnica akt w Komisariacie Policji w Gubinie, podporządkowana jest Komendantowi Komisariatu Policji w Gubinie. Zasób archiwalny Komendy Wojewódzkiej Policji stanowią akta wytworzone przez:
- jednostki byłej Milicji Obywatelskiej w Gubinie z okresu od 1968 roku do 31 lipca 1990 roku;
- komórki organizacyjne Komisariatu Policji w Gubinie - do chwili obecnej.
Podstawowym zakresem działań Składnicy akt Komendy Powiatowje Policji w Krośnie Odrzańskim i Komisariatu Policji w Gubinie, jest obsługa własnej instytucji, poprzez wykonywanie następujących zadań:
- gromadzenie i ewidencjonowanie dokumentacji,
- wykonywanie usług w zakresie opracowywania kwerend,
- sporządzanie kserokopii dokumentów,
- prowadzenie działalności informacyjnej,
- udostępnienia dokumentacji archiwalnej,
- brakowanie dokumentacji niearchiwalnej o czasowym okresie przechowywania.
Dokumentację zgromadzoną w Składnicach akt Komendy Powiatowje Policji w Krośnie Odrzańskim i Komisariatu Policji w Gubinie udostępnia się do celów:
- służbowych,
- naukowo - badawczych,
- publicystycznych,
- innych.
W celu uzyskania pozwolenia wglądu do akt archiwalnych Policji, należy złożyć pisemny wniosek do Komendanta Powiatowego Policji w Krośnie Odrzańskim bądź Komendanta Komisariatu Policji w Gubinie.
Akta udostępnia się na pisemny wniosek osoby zainteresowanej, który powinien zawierać:
- imię i nazwisko, rodzaj i numer dokumentu tożsamości oraz adres do korespondencji, jeśli zgłoszenie składa osoba fizyczna lub jej upoważniony przedstawiciel;
- nazwę i siedzibę osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nie posiadającej osobowości prawnej oraz imię i nazwisko, rodzaj i numer dokumentu tożsamości osoby upoważnionej, której mają być udostępnione materiały archiwalne - jeśli zgłoszenie składa osoba prawna lub jednostka organizacyjna;
- określenie materiałów archiwalnych oraz tematu i okresu ich wytworzenia;
- cel, dla jakiego mają być udostępnione (temat i zakres pracy naukowej).
W przypadku udostępniania akt do celów naukowo-badawczych, od zainteresowanej osoby wymaga się przedłożenia zaświadczenia z uczelni.
Udostępnienie akt dla celów innych niż naukowo-badawcze wymaga od osoby ubiegającej się o ich udostępnienie wykazania swojego interesu prawnego.
Wiadomości uzyskane z udostępnionej dokumentacji nie mogą być wykorzystane w sposób lub celach naruszających obowiązujące prawo.
Dokumentację udostępnia się, jeśli nie zawiera ona informacji niejawnych i nie wymaga ochrony przepisami ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 roku o ochronie informacji niejawnych (Dziennik Ustaw Numer 182, pozycja 1228), a ich ujawnienie nie naraża na szkodę interesu Rzeczypospolitej Polskiej.
Akta udostępnia się wyłącznie w obecności pracownika składnicy akt. Miejsce udostępniania dokumentacji obejmującej zasób archiwalny jednostek b. RUSW i Komendy Powiatowej Policji w Krośnie Odrzańskim, stanowi siedziba Składnicy akt Komendy Powiatowej Policji w Krośnie Odrzańskim, usytuowana w obiekcie przy ulicy Sienkieiwcza 22, a miejscem udostępniania dokumentacji obejmującej zasób archiwalny jednostek b. RUSW i Komisariatu Policji w Gubinie, stanowi siedziba Składnicy akt Komisariatu Policji w Gubinie przy ulicy Różanej 1.
Zakres, formę i sposób korzystania z dokumentów archiwalnych określają:
- Ustawa z 14 lipca 1983 roku o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. Nr 38, poz. 173);
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 3 czerwca 2008 roku w prawie sposobu i trybu udostępniania materiałów archiwalnych znajdujących się w archiwach wyodrębnionych (Dz. U. Nr 107, poz. 679);
- Zarządzenie nr 45 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 20 maja 2008 roku w sprawie postępowania z materiałami archiwalnymi i dokumentacją niearchiwalną w archiwach wyodrębnionych podległych Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. Urz. MSWiA Nr 9, poz. 42);
- Zarządzanie nr 920 Komendanta Głównego Policji z dnia 11 września 2008 roku w sprawie metod i form wykonywania zadań w zakresie działalności archiwalnej w Policji (Dz. Urz. KGP Nr 16, poz. 95).