Skargi na działalność Policji
Procedura przyjmowania, rozpatrywania oraz załatwiania skarg i wniosków, została uregulowana w niżej wymienionych przepisach prawa powszechnego:
- Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 roku (Dziennik Ustaw Nmer 78, pozycja 483, z późniejszymi zmianami);
- Ustawie z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (Dziennik Ustaw z 2013 roku pozycja 267);
- Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 roku w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dziennik Ustaw Numer 5, pozycja 46).
Zagwarantowane każdemu w Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej prawo składania skarg i wniosków do organów państwowych, organów jednostek samorządu terytorialnego, organów samorządowych jednostek organizacyjnych oraz do organizacji i instytucji społecznych realizowane jest na zasadach określonych przepisami działu VIII Kodeksu postępowania administracyjnego.
Zgodnie z aktualnie obowiązującym stanem prawnym, każdy ma prawo składać wnioski i skargi w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą.
Powszechny charakter skargi i wniosku powoduje, że prawo takie przysługuje zarówno osobom prawnym, fizycznym jak i niedysponującym pełnią praw, niezależnie od posiadanego wieku i obywatelstwa.
Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu, przy czym te niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
W Komendzie Powiatowej Policji w Krośnie Odrzańskim można składać skargi i wnioski:
- Telefonicznie (uzyskanie informacji o sposobie złożenia skargi, wniosku) pod numerem 47 79 45 228
- Pocztą elektroniczną na adres mailowy: sekretariat.kpp_krosno@go.policja.gov.pl
- Pocztą tradycyjną na adres:
Komenda Powiatowa Policji w Krośnie Odrzańskim
ulica Sienkiewicza 22
66-600 Krosno Odrzańskie
telefon 47 79 45 200
4. Za pośrednictwem Elektronicznej skrzynki podawczej elektroniczny formularz
Skargi i wnioski dot. działalności Policji, należy kierować do właściwych kierowników jednostek organizacyjnych Policji woj. lubuskiego, ale można je także składać bezpośrednio do Rzecznika Praw Obywatelskich.
* * *
Przyjmowanie obywateli w sprawach skarg i wniosków w Komendzie Powiatowej Policji w Krośnie Odrzańskim odbywa się każdego dnia w godzinach od 7.30 do 15.30.
Komendant Powiatowy Policji w Krośnie Odrzańskim lub jego I Zastępca przyjmują obywateli w sprawach skarg i wniosków w każdy poniedziałek w godzinach od 10.00 do 16.00. Telefon: 47 79 45 200
W przypadku, gdy dzień przyjęć jest dniem wolnym od pracy, przyjmowanie obywateli w sprawach skarg i wniosków odbywa się w najbliższy dzień powszedni.
Wniosek kierowany do Rzecznika Praw Obywatelskich może zostać złożony pisemnie, ustnie, za pomocą formularza elektronicznego
Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich
Aleja Solidarności 77
00 - 090 Warszawa
NIP: 525-10-08-674
REGON: 012093073
telefon (+ 48 22) 55 17 700
faks. (+ 48 22) 827 64 53
e-mail biurorzecznika@brpo.gov.pl
Przyjęcia interesantów:
poniedziałki w godzinach od 9.00 do 17.00
wtorki - piątki w godzinach od 9.00 do 15.00
Infolinia Obywatelska: 800 676 676
Poniedziałek: w godzinach od 10.00 do 18.00
Wtorek – piątek: w godzinach od. 8.00 do 16.00
Pełnomocnik Terenowy w Gdańsku
(dla województwa zachodniopomorskiego, pomorskiego, warmińsko-mazurskiego)
ulica Chmielna 54/57
80 -748 Gdańsk
sekretariat (+ 48) 58 764 73 02 (+ 48) 58 764 73 02 (+ 48) 58 764 73 02 (+ 48) 58 764 73 02
faks (+ 48) 58 764 73 03
Przyjęcia interesantów:
telefon (+ 48) 58 764 73 06 (+ 48) 58 764 73 06 (+ 48) 58 764 73 06 (+ 48) 58 764 73 06
poniedziałek w godzinach 10.00-17.00
wtorek, środa, czwartek w godzinach 9.00-15.00
Pełnomocnik Terenowy w Katowicach
(dla województwa śląskiego, małopolskiego, świętokrzyskiego)
ulica Jagiellońska 25 pokój 122
40 – 032 Katowice
telefon (+ 48 32) 72 86 800 (+ 48 32) 72 86 800 (+ 48 32) 72 86 800 (+ 48 32) 72 86 800
fax (+ 48 32) 72 86 823
Przyjęcia interesantów:
poniedziałek, środa, piątek w godzinach od 9.00 do 15.00
wtorek w godzinach od 10.00 do 17.00
Pełnomocnik Terenowy we Wrocławiu
(dla województwa dolnośląskiego, lubuskiego, opolskiego)
ulica Wierzbowa 5
50 - 056 Wrocław
sekretariat (+ 48) 71 34 69 115 (+ 48) 71 34 69 115 (+ 48) 71 34 69 115 (+ 48) 71 34 69 115
fax (+ 48) 71 343 43 25
Przyjęcia interesantów:
telefon (+48) 71 34 69 100 (+48) 71 34 69 100 (+48) 71 34 69 100 (+48) 71 34 69 100
poniedziałek, wtorek, czwartek w godzinach od 9.00 do 15.00
środa w godzinach od 10.00 do 17.00